Keväällä 2022 päätin tässä blogissa testata, kiinnostaisiko lukijoita saada koottuna markkinointiin ja/tai musiikkiin liittyviä postauksia ja infoa tapahtumista sekä apurahoista ja kilpailuista. Lupasin testimielessä koota uutiskirjeen ainakin viisi kertaa ja tilaaja sai valita teemaksi joko infopaketin:
1) lauluntekijälle
2) viestijälle ja markkinoijalle
3) näiden molempien yhdistelmä.

Puoli vuotta myöhemmin voi selkeästi todeta, että nimenomaan uutiskirje, joka yhdistää sekä lauluntekijyyteen että markkinointiviestintään liittyviä aiheita, on kaikista suosituin. Sillä on nyt lähes 200 tilaajaa. Sen sijaan pelkät viestintäaiheet tai pelkät musa-aiheet on valinnut alle 10 henkilöä. Tästä syystä olen päättänyt puolen vuoden pilotoinnin jälkeen jatkaa ainoastaan musa+markkinointiviestintä -aiheisen uutiskirjeen julkaisua. Kolmen hieman eri tavoin räätälöidyn infokirjeen kokoaminen on ollut melko työlästä, joten lukijoita kiinnostavimpaan kokonaisuuteen keskittyminen parantaa entisestäänkin infopaketin laatua ja vapauttaa myös aikaa ja energiaa muulle luovuudelle.